Zarządzanie zamówieniami publicznymi

Dlaczego właśnie to szkolenie: Wierzymy, że „zasady stosowane w biznesie powinny mieć zastosowanie do zamówień publicznych” (fragment credo KCG) i staramy się czerpać z sektora prywatnego najlepsze praktyki zarządzania zakupami. Po transpozycji do zamówień publicznych wygląda to bardzo ciekawie.

Adresaci szkolenia: Pracownicy instytucji zamawiających, szczególnie kierownicy komórek zamówieniowych.

Cele szkolenia: Przedstawienie zasad zarządzania zamówieniami publicznymi jako projektem, który należy efektywnie przeprowadzić.

Efekty szkolenia: Uczestnicy będą umieli stosować podstawowe narzędzia zarządzania zamówieniami w celu podniesienia ich efektywności.

PROGRAM SZKOLENIA  O CZYM BĘDĘ MÓWIĆ, CO BĘDZIEMY DYSKUTOWAĆ? LICZBA GODZIN
Zamówienie jako projekt

Cykl zamówienia (procurement cycle) jako projekt.

Dlaczego nie stosujemy standardowych zasad zarządzania projektami do zamówień publicznych – ta wiedza jest przecież w sektorze publicznym.

0,5
Analiza przedwdrożeniowa vel. analiza potrzeb i wymagań

Identyfikacja potrzeb – najlepiej zrezygnować ze zbędnego zakupu.

Definiowanie potrzeb – nie trzeba być właścicielem browaru, aby napić się piwa.

Analiza rynku – nie będziemy dobrymi nabywcami zamykając się w gabinecie.

Analiza ryzyka – jeśli coś może pójść źle, pójdzie.

Budżetowanie – orientacyjna wartość, uwzględnianie ryzyka.

Analiza wariantów – „make or buy”, PPP, kupić czy wynająć itp.

Optymalny dobór metod i środków służących osiągnięciu zakładanych celów (skąd my to znamy?

2

 

Strategia zarządzania kategorią zakupową

Co to są kategorie zakupowe i dlaczego są na drzewie?

Narzędzia analizy kategorii:

1) ABC

2) XYZ

3) macierz Kraljica

Jakie piękne wnioski z tego płyną.

2
Agregacja, centralizacja, koordynacja

Blaski i cenie standaryzacji

Czy można zjeść ciastko i mieć ciastko:

1) centralizacja, komasacja, efekt synergii, korzyści skali

2) małe jest piękne (a MŚP są ostoją gospodarki)

Czyli:

1) agregowanie zapotrzebowania?

2) centralizacja zamawiania?

3) koordynacja kupowania?

1
Planowanie

Po co robić plan – poza wypełnieniem nakazu ustawowego.

Zakres przedmiotowy zamówienia: co razem a co osobno?

Jedyne, co jest pewne o planie, to, że będzie się zmieniał.

Plan zamówień a plan finansowy.

Harmonogram realizacji projektu, kamienie milowe

1
Postępowanie

O tym właściwie nic – o tym są inne szkolenia.

0
Zarządzanie umową

Nie „pomyślę o tym jutro”, lecz przygotowując dokumenty zamówienia – identyfikacja i alokacja ryzyka w umowach.

Tylko zmiana jest pewna – narzędzia zarządzania zmianą:

1) przedmiotu / ilości

2) terminu / okresu

3) ceny / wynagrodzenia

Dobrej umowy nie trzeba aneksować – jak stworzyć umowę dostosowującą się do zmian.

2
Ewaluacja

Analiza powdrożeniowa vel. raport z realizacji zamówienia.

Czy nie nazbyt ambitne cele?

Jak bezpiecznie uczyć się na błędach?

0,5
Zarządzanie wykonawcami

Jednakowe traktowanie wszystkich wykonawców jest rażącym naruszeniem zasady równego traktowania.

Jak zachęcić rzetelnych wykonawców do ubiegania się o zamówienia i pozbyć się partaczy.

Budujemy trwałe relacje z wiarygodnymi wykonawcami.

Wzajemna ocena współpracy jest kluczem do sukcesu.

0,5
Rola nabywców publicznych

Role zamówień (i zakupów):

1) tradycyjna: „ogon rządzi kotem”

2) operacyjna: „kup mi to na cito

3) taktyczna: jak efektywnie wydać pieniądze

4) strategiczna: być partnerem komórki merytorycznej

Nabywca publiczny, czyli:

1) kupiec, manager kategorii…

2) członek dwójki zakupowej (tandemu)

3) członek komisji przetargowej (zalety i wady różnych rodzajów komisji)

KPI, czyli jak oceniać jakość pracy nabywców.
2
Regulacje wewnętrzne Polityka zakupowa organizacji.
Regulamin udzielania zamówień, w tym podprogowych.
Regulamin działania komisji przetargowych.
Zasady compliance.
0,5


Nowe Prawo zamówień publicznych - ustawaMateriały szkoleniowe: uczestnik otrzyma autorski materiał omawiający tematykę szkolenia (prezentację), tekst nowej ustawy Pzp wraz z tabelą porównawczą.

 

 


TRENER:

Dariusz KOBA


SZKOLENIE MOŻE ZOSTAĆ ZORGANIZOWANE JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE (tzw. SZKOLENIE DEDYKOWANE)

Szkolenia dedykowane to projekty "szyte na miarę" potrzeb konkretnego klienta, który oczekuje przeszkolenia większej grupy osób z podobnego zakresu.

Z uwagi na charakter zajęć oraz wpływ na dobór uczestników, szkolenia dedykowane cieszą się dużą popularnością. Szkolenia te realizowane są najczęściej w siedzibie klienta lub miejscu przez niego wskazanym, we wspólnie uzgodnionym terminie.

Czas trwania zajęć także musi zostać dobrany odpowiednio do przyjętego zakresu merytorycznego zajęć (programu szkolenia).

Jeżeli pojawi się taka potrzeba to na Państwa życzenie możemy zająć się kompleksowym przygotowaniem strony logistyczno/gastronomiczno/hotelowej.

ZAPYTANIA OFERTOWE DOTYCZĄCE SZKOLEŃ DEDYKOWANYCH PROSIMY PRZESYŁAĆ NA ADRESTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Do zobaczenia na szkoleniach!Dariusz Koba

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera