- Czytany 16608 razy
- wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę
- Wydrukuj
Dlaczego właśnie to szkolenie: jest to szkolenie skoncentrowane na analizie prawdziwych zarzutów kontroli w celu uniknięcia tego typu sytuacji na przyszłość oraz w celu budowania argumentacji służącej do obrony przed podobnymi zarzutami (gdy już mleko się rozlało).
Adresat: pracownicy instytucji zamawiających, zarówno z komórek zamówień publicznych, jak i z komórek merytorycznych, zwłaszcza uczestniczących w postępowaniach o udzielenie zamówień współfinansowanych ze środków UE, pracownicy jednostek kontrolujących.
Cele: uwrażliwienie uczestników na najczęściej spotykane w praktyce błędy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Efekty szkolenia: uczestnik otrzyma wiedzę, która umożliwi uniknięcie lub „wybrnięcie” z wielu błędów zdarzających się w postępowaniu o udzielenie zamówienia i – w konsekwencji – uniknięcie np. korekty finansowej w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE.
PROGRAM SZKOLENIA | O CZYM BĘDĘ MÓWIĆ, CO BĘDZIEMY DYSKUTOWAĆ | LICZBA GODZIN |
Kontrola zamówień publicznych |
Jak to jest możliwe, że różne organy kontroli mają różne opinie na temat tego, co jest legalne, a co nie? Specyfika podejścia organów kontroli, różne kryteria kontroli. Komitet ds. kontroli. System kontroli wydatkowania środków UE. |
1 |
Rola UZP w systemie kontroli |
Dać Urzędowi więcej uprawnień, albo odsunąć go od kontroli – UZP nie powinien być „jednym z wielu”. Kontrola doraźna: czy Prezes UZP powinien reagować na donosy, artykuły prasowe itp. Kontrola uprzednia: czy Prezes UZP nie jest kwiatkiem do kożucha. Kary pieniężne nakładane przez Prezesa UZP i KIO. |
1 |
Obszary najczęstszych naruszeń w świetle wyników kontroli |
Same case’y: 1) niedopuszczalne dzielenie zamówienia na części. 2) opis przedmiotu zamówienia naruszający konkurencję. 3) nieuzasadnione stosowanie trybów NbO, WR i ZoC. 4) dyskryminacyjne warunki udziału w postępowaniu. 5) niewłaściwe dokumenty podmiotowe. 6) nielegalna zmiana umowy. |
7 |
Zasady odpowiedzialności pracowników instytucji zamawiającej |
Nie tylko mamy wiele organów kontroli kierujących się różnymi kryteriami kontroli – mamy również wiele reżimów odpowiedzialności: 1) naruszenie dyscypliny finansów publicznych 2) odpowiedzialność w świetle prawa pracy 3) odpowiedzialność karna |
2 |
Zasady wymierzania korekt finansowych |
Jaki jest charakter prawny korekt finansowych? Co to jest nieprawidłowość i czym różni się od uchybienia formalnego? Dlaczego tak rzadko stosowana jest metoda dyferencyjna wymierzania korekt finansowych? – czyżby zwykle nie dochodziło do szkody w budżecie UE? Taryfikator bywa kwestionowany, lecz nieuprzedzone oko powinno w nim dostrzec również wiele zalet. Na miarkowanie trzeba sobie zasłużyć, ale jak? |
1 |
Materiały szkoleniowe: uczestnik otrzyma autorski materiał omawiający tematykę szkolenia oraz szereg case’ów obrazujący nieprawidłowości.
TRENER:
Dariusz KOBA
SZKOLENIE MOŻE ZOSTAĆ ZORGANIZOWANE JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE (tzw. SZKOLENIE DEDYKOWANE)
Szkolenia dedykowane to projekty "szyte na miarę" potrzeb konkretnego klienta, który oczekuje przeszkolenia większej grupy osób z podobnego zakresu. Z uwagi na charakter zajęć oraz wpływ na dobór uczestników, szkolenia dedykowane cieszą się dużą popularnością. Szkolenia te realizowane są najczęściej w siedzibie klienta lub miejscu przez niego wskazanym, we wspólnie uzgodnionym terminie. Czas trwania zajęć także musi zostać dobrany odpowiednio do przyjętego zakresu merytorycznego zajęć (programu szkolenia). Jeżeli pojawi się taka potrzeba to na Państwa życzenie możemy zająć się kompleksowym przygotowaniem strony logistyczno/gastronomiczno/hotelowej. |
ZAPYTANIA OFERTOWE DOTYCZĄCE SZKOLEŃ DEDYKOWANYCH PROSIMY PRZESYŁAĆ NA ADRES:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |