- Czytany 20038 razy
- wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę
- Wydrukuj
Dlaczego właśnie to szkolenie: jest to jedyne szkolenie skoncentrowane na praktycznym podejściu do oceny ofert bazujące zarówno na naukowych metodach wspomagania podejmowania decyzji, jak i na 20-letnim doświadczeniu trenera w ich stosowaniu do celów opracowania kryteriów oceny ofert.
Adresaci szkolenia: pracownicy instytucji zamawiających, zarówno z komórek zamówień publicznych, jak i z komórek merytorycznych.
Cel szkolenia: zapoznanie uczestników z kryteriami i zasadami oceny ofert, jakie mogą być stosowane w praktyce zamówień publicznych.
Metoda: odwrócone szkolenie mieszane, szkolenie właściwe polega na opracowywaniu fragmentów SWZ w zakresie kryteriów oraz sposobu oceny ofert do zamówień zgłoszonych przez uczestników.
Kompetencje ProcurCompEU: Dokumentacja przetargowa (14), Ocena ofert (15)
Odwrócone szkolenie mieszane (flip), czyli:
„Odwrócone”, gdyż nie zaczynamy właściwego szkolenia od wykładu wprowadzającego
- - z którego niewiele pozostaje w głowach uczestników (wg badań, najwyżej 20% treści),
- - na którym niektórzy się nudzą, a inni nie nadążają,
- - po którym niewiele czasu pozostaje na praktykę.
Poznanie teorii będzie poprzedzać właściwe szkolenie.
Około tygodnia przed właściwym szkoleniem organizujemy wprowadzenie do szkolenia, które odbywać się będzie poprzez krótki wykład on-line oraz samodzielne studiowanie tematu szkolenia na podstawie materiałów udostępnionych przez trenera oraz pozyskanych przez uczestników szkolenia: filmy, podcasty, publikacje, case’y, orzeczenia itp. Przez cały tydzień trener będzie do dyspozycji uczestników odpowiadając na pytania, podsuwając kolejne materiały.
„Mieszane”, gdyż po spotkaniu wprowadzającym on-line oraz samodzielnych studiach nastąpi szkolenie właściwe odbywające się stacjonarnie w małych grupach. Szkolenie będzie wyłącznie praktyczne:
- - dyskusje,
- - analizy przypadków,
- - warsztaty: pisanie dokumentów lub ich części.
Na zakończenie szkolenia każdy będzie dysponował materiałem gotowym do zastosowania w praktyce.
Nadal zapewniamy wsparcie poszkoleniowe we wszystkich sprawach związanych z wdrażaniem treści szkolenia w praktyce.
Opisana koncepcja szkoleń opiera się w dużej mierze na samodzielnej pracy uczestników, na którą powinni przeznaczyć co najmniej jeden dzień. Najprościej, gdyby to był dzień Wprowadzenia, lecz może to być również dowolny czas przed szkoleniem. Jak często w życiu: „ile włożysz – tyle wyjmiesz”. Wierzymy, że uczestnicy naszych szkoleń chcą więcej, a więc uzyskają znacznie więcej!
PROGRAM SZKOLENIA |
O CZYM BĘDĘ MÓWIĆ, CO BĘDZIEMY DYSKUTOWAĆ? |
LICZBA GODZIN |
Przepisy odnoszące się do kryteriów |
Pzp niewiele mówi o kryteriach – i słusznie; nie jest to materia formalnoprawna, lecz sposób komunikowania wykonawcom preferencji zamawiającego. A jednak mówi za dużo: co do zasady cena nie powinna mieć wagi większej, niż 60% - i po co to? Wagi określane za pomocą przedziału – jakie to piękne! |
1 |
Trzy strategie wyboru najkorzystniejszej oferty |
1) Minimalizacja kosztów to dobra strategia – niezależnie od tego, jak ustawodawca stara się ją obrzydzić. 2) MEAT: bilans ceny i jakości powinien być najczęściej stosowany, jednak trudno wycenić wszystkie zalety oferty (dlatego o tym najwięcej). 3) Maksymalizacja rezultatów: „chcę najlepsze, na co mnie stać” – dlaczego tak rzadko zamawiający myślą w ten sposób. |
1 |
Cztery rodzaje kryteriów ze względu na przedmiot oceny |
1) Kryteria kosztowe to nie tylko cena, ale również koszty zakupu, koszty używania i koszt utylizacji, czyli TCO. 2) Kryteria przedmiotowe: jak uchwycić jakość, funkcjonalność, rezultat tego, co jest kupowane. 3) Kryteria kontraktowe: sposób realizacji też jest ważny, gdyż wpływa na prawdopodobieństwo osiągnięcia rezultatu. 4) Kryteria podmiotowe: kwalifikacje personelu mogą mieć znaczenie decydujące |
1 |
Ocena ofert w kryteriach niewymiernych |
Co oznacza „ograniczona swoboda wyboru”? Co to jest kwantyfikacja kryteriów: przykłady polskie i zagraniczne. Jak odrzucić oferty nie zapewniające minimalnego poziomu jakości? |
2 |
Ocena ofert w kryteriach wymiernych |
Dlaczego wszyscy stosują ten (Cmin/Cof*100) fatalny wzór do punktowania ceny? Ma on same wady: 1) nie odzwierciedla rzeczywistych preferencji kupującego 2) prowokuje oferowanie rażąco niskich cen 3) umożliwia wykonawcom manipulacje A przecież można to zrobić lepiej… |
1 |
Dwie zasady porównywania ofert |
Zalety i wady: 1) porównywania ofert ze sobą 2) porównywania ofert z wzorcem Najważniejsze, aby w postępowaniu stosować jedną zasadę. |
0,5 |
Dobór kryteriów i ich wag – Proces Hierarchii Analitycznej |
Skąd wziąć kryteria i ich wagi? Zwłaszcza, gdy nie można zrobić „jak zawsze” albo „jak wszyscy”. Metody wspomagania podejmowania decyzji doskonale się do tego celu nadają (choć dla innych przyczyn były opracowane). Ćwiczenia w stosowaniu Hierarchii Analitycznej pozwolą każdemu na zastosowanie metody w przypadku różnych, ciekawych zamówień |
4 |
Podsumowanie | 10 kroków do wyboru oferty najkorzystniejszej. |
0,5 |
Efekty szkolenia: uczestnik otrzyma „wędkę”, czyli umiejętność zastosowania jednego z narzędzi służących do doboru kryteriów oraz „wiaderko ryb”, czyli wiedzę na temat możliwych do stosowania (i po części stosowanych) kryteriów oceny ofert.
Materiały szkoleniowe: uczestnik otrzyma autorski materiał omawiający tematykę szkolenia (prezentację), tekst nowej ustawy Pzp wraz z tabelą porównawczą.
TRENER:
Dariusz KOBA
Szkolenie dostępne w trybie otwartego naboru:
- Data: - -
- Miejsce: Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, ul. Wawelska 56, 00-922 Warszawa
- Zapisz się
CENA SZKOLENIA: Pierwsza zgłoszona osoba: 1200 zł netto Druga zgłoszona osoba: 1100 zł netto Trzecia zgłoszona osoba: 1000 zł netto Czwarta zgłoszona osoba: GRATIS!!! W przypadku korzystania ze zwolnienia z VAT podana wyżej ceny to również cena brutto. Cena szkolenia obejmuje: zajęcia z ekspertem - praktykiem zamówień publicznych, materiały szkoleniowe, certyfikaty ukończenia szkolenia, wsparcie poszkoleniowe, całodzienny serwis kawowy oraz lunch każdego dnia zajęć (przy szkoleniu stacjonarnym), dostęp do platformy szkoleniowej (przy zajęciach on-line). |
PLAN ZAJĘĆ: Dzień I i II: 10:00 - 15.30 - zajęcia (w tym przerwa kawowa i lunch-owa)
|
SZKOLENIE MOŻE ZOSTAĆ ZORGANIZOWANE JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE (tzw. SZKOLENIE DEDYKOWANE)
Szkolenia dedykowane to projekty "szyte na miarę" potrzeb konkretnego klienta, który oczekuje przeszkolenia większej grupy osób z podobnego zakresu. Z uwagi na charakter zajęć oraz wpływ na dobór uczestników, szkolenia dedykowane cieszą się dużą popularnością. Szkolenia te realizowane są najczęściej w siedzibie klienta lub miejscu przez niego wskazanym, we wspólnie uzgodnionym terminie. Czas trwania zajęć także musi zostać dobrany odpowiednio do przyjętego zakresu merytorycznego zajęć (programu szkolenia). Jeżeli pojawi się taka potrzeba to na Państwa życzenie możemy zająć się kompleksowym przygotowaniem strony logistyczno/gastronomiczno/hotelowej. |
ZAPYTANIA OFERTOWE DOTYCZĄCE SZKOLEŃ DEDYKOWANYCH PROSIMY PRZESYŁAĆ NA ADRES: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |