Zamawianie szkoleń

Dlaczego właśnie to szkolenie: szkolenie koncentruje się na wiedzy, którą powinien posiadać pracownik komórki zamawiającej szkolenia, aby wnieść swój wkład w efektywne przygotowanie i wykonanie zamówień na usługi szkoleniowe.

Adresaci szkolenia: pracownicy instytucji zamawiających, przede wszystkim działów szkoleń uczestniczący w postępowaniach o udzielenie zamówienia.

Cele: zapoznanie uczestników z najważniejszymi elementami warunkującymi efektywność zamówień na szkolenia.

Efekty szkolenia: uczestnik otrzyma wiedzę, która umożliwi uniknięcie lub „wybrnięcie” z wielu błędów zdarzających się w postępowaniu o udzielenie zamówienia i – w konsekwencji – uniknięcie np. korekty finansowej w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE.

PROGRAM SZKOLENIA O CZYM BĘDĘ MÓWIĆ, CO BĘDZIEMY DYSKUTOWAĆ LICZBA GODZIN
Cele regulacji

Po co istnieją zamówienia publiczne?

  1. efektywność gospodarowania środkami
  2. przeciwdziałanie zjawiskom negatywnym
  3. cele „nowego podejścia”
0,5
Zasady zamówień publicznych

Równe traktowanie nie pozwala tak samo traktować wykonawców wiarygodnych i niegodnych.

Uczciwa konkurencja, czyli co?

Proporcjonalność jako fundament.

Przejrzystość – to proste.

Jak osiągnąć efektywność zamówień na szkolenia?

1
Szacowanie wartości zmówienia

Usługi szkoleniowe jako usługi społeczne.

Nie sumujemy usług podobnych, lecz tożsame – tylko co to znaczy?

Szkolenia otwarte a dedykowane. Większe formy szkoleniowe.

0,5
Opis przedmiotu zmówieniaj

Możliwe podejścia do opisu i ich konsekwencje:

  1. Jak nie umiemy definiować potrzeb szkoleniowych
  2. Kto powinien tworzyć program szkolenia – i dlaczego nie zamawiający?
  3. Kto powinien odpowiadać za rezultaty szkolenia?
  4. Co po szkoleniu?
  5. Wymagania techniczne i organizacyjne.
2
Warunki udziału w postępowaniu

Nie wystarczy znać przepisy, aby określić warunki – potrzebna jest znajomość rynku potencjalnych wykonawców.

Jakie znaczenie ma wiarygodność firmy szkoleniowej?

Czy osoba trenera nie jest najważniejsza?

Potencjał techniczny – sala, przerwy kawowe i inne...

2
Kryteria selekcji

Kryteria selekcji nie muszą polegać na przewyższaniu warunków – muszą być obiektywne i niedyskryminacyjne.

Doświadczenie:

  1. Jak dobrze wykonawca zrealizował poprzednie zamówienia?
  2. Jak bardzo były one podobne do przedmiotu tego zamówienia?
1
Kryteria oceny ofert

Od czego zależy jakość szkolenia?

Dobór kryteriów metodą hierarchii analitycznej

Przykłady kryteriów.

4
Umowy

Kto za co powinien odpowiadać?

Identyfikacja i alokacja ryzyka.

Przewidywanie zmian.

1

Materiały szkoleniowe: uczestnik otrzyma autorski materiał omawiający tematykę szkolenia oraz szereg case’ów obrazujący nieprawidłowości.


TRENER:

Dariusz KOBA

SZKOLENIE MOŻE ZOSTAĆ ZORGANIZOWANE JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE (tzw. SZKOLENIE DEDYKOWANE)

Szkolenia dedykowane to projekty "szyte na miarę" potrzeb konkretnego klienta, który oczekuje przeszkolenia większej grupy osób z podobnego zakresu.

Z uwagi na charakter zajęć oraz wpływ na dobór uczestników, szkolenia dedykowane cieszą się dużą popularnością. Szkolenia te realizowane są najczęściej w siedzibie klienta lub miejscu przez niego wskazanym, we wspólnie uzgodnionym terminie.

Czas trwania zajęć także musi zostać dobrany odpowiednio do przyjętego zakresu merytorycznego zajęć (programu szkolenia).

Jeżeli pojawi się taka potrzeba to na Państwa życzenie możemy zająć się kompleksowym przygotowaniem strony logistyczno/gastronomiczno/hotelowej.

ZAPYTANIA OFERTOWE DOTYCZĄCE SZKOLEŃ DEDYKOWANYCH PROSIMY PRZESYŁAĆ NA ADRES:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Do zobaczenia na szkoleniach!Dariusz Koba